My first group - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Lieze Dortland - WaarBenJij.nu My first group - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Lieze Dortland - WaarBenJij.nu

My first group

Door: Lieze

Blijf op de hoogte en volg Lieze

16 Mei 2016 | Zweden, Johannisholm

Daar ben ik weer! Ik heb nu officieel mijn eerste groep gehad, een Engelse groep onderwijsassistenten. De evaluatie moet nog komen, maar we hebben een mooie week gehad! :)

Ik was voorbereid op het ergste, volgens iedereen zou het slopend zijn om een week lang een groep te draaien, maar dat vond ik wel mee vallen. Aan het eind van de week was ik wel moe, maar zeker niet afgedraaid. De dagen waren best lang, 07.00 uur de wekker en dan door tot ongeveer 22.00 uur, maar dat om 07.00 uur de wekker ging was mijn eigen keus. Hierdoor had ik precies de tijd om even te sporten, een snelle douche te nemen en mijn ontbijt naar binnen te werken. Even een momentje voor mij zelf op de vroege ochtend en dat was dan ook meteen het enige privacy momentje van de dag.

We hebben veel verschillende activiteiten ondernomen met de groep. We zijn de week begonnen met vuur maken, hutten bouwen & forest school (bij forest school maken de deelnemers hun eigen verf & maskers van natuurlijke materialen).

Maandags zijn we met de groep naar Nusnas geweest. Daar staat de fabriek van de bekende Dalarna paardjes (zie foto's) en na daar geweest te zijn moesten we natuurlijk wel even zelf proberen om z'n paardje te maken.

Verder zijn we bezig geweest met outdoor- & teambuildingsactiviteiten en natuurlijk kon de twee daagse kano trip niet achter blijven.
Helaas konden we door de aanhoudende droogte en de bosbrand de week ervoor (5 hectare bos is hier achter afgebrand) geen vuur maken en dus geen maaltijd koken & marshmallows eten.

Het was een gezellige week, maar ik vond het nog niet zo heel bijzonder. Doordat we 's avonds als instructeurs voor de groep koken en vervolgens de afwas doen, had ik het gevoel dat daar meer tijd in ging zitten dan het daadwerkelijk begeleiden van activiteiten.

Vandaag hebben we alle huisjes schoon gemaakt en de komende twee weken hebben we de tijd om alle gebruikte materialen netjes op te ruimen en verder op te starten voor het zomer seizoen. En hopelijk komt er dan wat meer actie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieze

Actief sinds 28 Maart 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 1987

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 14 Augustus 2016

Johannisholm, Zweden

Landen bezocht: