I'm Ready - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Lieze Dortland - WaarBenJij.nu I'm Ready - Reisverslag uit Johannisholm, Zweden van Lieze Dortland - WaarBenJij.nu

I'm Ready

Door: Lieze

Blijf op de hoogte en volg Lieze

17 April 2016 | Zweden, Johannisholm

06:13, 06:14, 06:15 *Follooow, follow the sun*. Tijd om op staan!

Vrijdag had ik al, met veel pijn en moeite, mijn tas gepakt. Nadat deze drie keer volgestort was en net zo hard weer leeg gehaald werd, kwam ik tot de conclusie dat ik 10 kilo te veel wilde mee slepen.
Na wat wikken en wegen kreeg ik het voor elkaar om het gewicht te reduceren, tot iets wat al meer in de buurt kwam van, wat acceptabel was. Maar hopen dat ze op het vliegveld niet moeilijk gingen doen over die (net iets te veel) kilo's.

Eenmaal op Schiphol *hopend dat mijn tas niet te zwaar was*
23,2!!! JAAAA, alles wat er nu dan nog in de tas zat, mocht mee :)

Nog even met mama een laatste kop koffie drinken en dan is het toch echt tijd om te gaan. Gelukkig konden we al zien dat de rij bij de douane mee viel, dus hadden we nog rustig de tijd.
Bij het inleveren van mijn tas werd al gezegd dat het geen probleem zou zijn om mee te komen, maar eenmaal bij de gate kreeg ik nog geen stoelnummer. Het was dus nog even afwachten, maar net voor vertrek, kreeg ik een stoelnummer en kon ik mee vliegen naar Stockholm.
Op Stockholm was het heerlijk rustig, dus alles ging snel. Helaas wist ik dat ik de trein van 12:00 uur net niet zou halen en dus twee uur moest wachten op de volgende trein. Die twee uur waren gelukkig zo voorbij. Onderuit gezakt op een van de vele lounge banken, met een goeie wifi verbinding & stopcontacten was het series kijken.
Na er twee aflevering door gewerkt te hebben, was het tijd om de trein in te stappen. In tussen was ik al 7 uur onderweg en begon ik aardig moe te worden. In de eerste trein heb ik dan ook lekker geslapen, om vervolgens in Börlange over te stappen op de trein naar Mora. Na weer een tijd te hebben gehobbeld in de trein, werd ik op het station van Mora opgehaald om vervolgens nog (iets meer dan) een half uur te rijden naar Johannisholm. Na een reis van z'n 12 uur (ik had gewoon in Bangkok in een hostel kunnen zitten) was ik op de plaats van bestemming.

Op het moment heb ik een kamer voor mij alleen. Vanaf de zomer zal ik deze moeten gaan delen, maar nu is het nog heerlijk ruim! Het is een primitief onderkomen, maar voor de komende tijd prima. Stromend water, toilet & douche zijn er alleen in het hoofdgebouw. En er is mij heel duidelijk gemaakt dat ik echt niet meer dan twee apparaten tegelijkertijd op een stopcontact mag aansluiten, want dan gaat het mis.. Haha!
Om over de WIFI verbinding maar niet te spreken, nu jullie dit kunnen lezen, heb ik al heel wat pogingen gedaan om dit bericht te plaatsen.

Zondag hebben we de wekelijkse boodschappen gedaan, 1x per week rijd er iemand naar Mora en wie wil kan mee rijden om boodschappen te doen. Goed nadenken dus wat je wil eten en veel potjes, blikjes en diepvries spullen meenemen. Voor de rest wat tijd voor mijzelf, dus zojuist mijn eerst wezen hardlopen tussen de overgebleven hoopjes sneeuw en met uitzicht op het (nog) bevroren meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieze

Actief sinds 28 Maart 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 1983

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 14 Augustus 2016

Johannisholm, Zweden

Landen bezocht: